دلار ایران علفه خرسه؟!

by عباس پهلوان

می گفت: آن که به ما نریده بود، کلاغ کون دریده بود! حالا در این هیر و ویر اختلاس از ثروت ملی و چپاول از پول و پله و ذخیره ای ارزی ایران در کشورهای مختلف (از بابت فروش نفت و گاز) در این وسط، سلطان نشین عمان هم که پنج میلیارد دلاری پول ایران را که به امانت در آن کشور بوده، بالا کشیده دبه درآورده که ندارم بدهم، اگر هم داشتم منت داشتم! هر وقت پولی در بساط ما پیدا شد (حالا از کجا یک سلطان نشین لاتی می خواهد پول باد آورده پیدا کند، خدا می داند)؟ که بتواند پنج میلیارد دلار وجوهات ایران را بپردازد؟!

این پول در جریان مذاکرات هسته ای به «عمان» منتقل شد و اکنون آنها ادبیات می بافند که «توان باز پس دادن آن پول را نداریم»! در چین هم از همین قبیل دلارها به میزان ناقابلی! در حدود 18 میلیارد دلار بلوکه شده، ایران موجود است که البته پول دارند که بپردازند ولی فعلا عشق شان نیست که از این دلارها دل بکنند و جای خوشوقتی است که هر دو کشور در «نهایت حُسن نیت و مؤدت» سعی کرده اند که این فضای دوستی را حفظ کنند که لااقل هالو مشنگ های جمهوری اسلامی دلشان خوش باشد که در جایی از این دنیا چند میلیارد دلار پول دارند!!

جمهوری اسلامی (علاوه بر این پول ها و ذخایر ارزی خود)- که اینجا و آنجای جهان نگهداری می کند- به این خیال که اورانیوم غنی شده را در جهان به مشتریان بین المللی بفروشد، مبالغی از این جور اورانیوم را در عمان گذاشته هم چنین مقداری «آب سنگین» قیمتی هم در آنجا دارد که معلوم نیست ارزش آن با چند میلیارد دلار می رسد؟!

حالا عروس خیلی خوش پر و پاچه بود و لب خزینه هم می نشیند! رژیم تهران دلش خوش بود که در این یارگیری منطقه ای عمانی ها- با این که چپی عکال به سرشان می بندند ولی جزو در دار و دسته عربستان نیستند و حالا رژیم تهران خبردار شده اند ای دل غافل...! که «عمان» هم به ائتلاف تحت رهبری عربستان علیه تروریسیم پیوسته است. یعنی ائتلاف جبهه سنی های متحد سعودی در مقابل شیعی های تهران و خرده ای در اینجا و آنجای منطقه ولی همه اینها دلیل نمی شود که آستر جیب قبایشان را پشت و رور کند و نشان دهند که فعلا پولی در بساط ندارند و پنج میلیارد دلار امانت ایران را برگردانند.

این طلبکاری ها از بابت ثروت ملی از دوران دولت لعنتی احمدی نژاد است که چندین میلیارد دلار زبان بسته را به آنها داده و گفته: اینها پیشتون باشه، هر وقت داشتید بدید!!

این «کشور دوست و برادر» که دیده تا حالا که خوب به حکومت اسلامی چپانده و مشکل از جمهوری اسلامی بیرون بکشد و به یک کشور هالوی دیگری در منطقه فرو کند!

چین هم مبالغ کلانی از ذخیره ارزی ایران را- که در آن کشور بود- بابت بنجل های صادراتی آن کشور توی جیب خودش ریخته و حالا بابت میلیاردها دلاری که ته جیبش مانده در حال چانه زدن است.

علاوه برا این منابع خبری در ایران نوشته اند (روزنامه شرق) که ایران در فاصله 2007 تا 2011 حدود 25 میلیارد دلار از دارایی خود را از بانک های اروپایی به چین انتقال داده است که هنوز در چین باقی مانده است؟!

حکایت آن است که در دهاتی سارقان ریخته بودند خانه مالک پولداری را غارت می کردند و هر چیز دم دستشان بود، می ربودند و باز هم بدنبال پول آنجا را زیر و رو می کردند، بالاخره صاحبخانه نظیر محمود مشنگ «جو»گیر شد و حوصله اش از جستجوی آنها سر رفت و گفت:

-حالا که تالان، تالان (غارت) است، صد تومان زیر پالان است!

پولی را که زیر پالان خر پنهان کرده بود، تحویل سارقان داد!

Comments

Leave a Comment

Archived_issue
مشترک شوید  $1.70 تک شماره 
 عباس پهلوان